.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا در کشور
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون حداقل 7 شرکت داخلی با تولید پلتفروم مورد نیاز، برای تولید واکسن اقدام کرده و به مراحل مختلف بالینی رسیده‌ و دو محصول نیز مجوز عرضه دریافت کرده‌اند.

به گزارش شمال نیوز، محمد رضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور ، اظهار داشت:خیز پنجم بی سابقه ترین و شدید ترین حمله ویروسی به کشور بوده است.

وی ادامه داد: در این دوره مصرف داروی رمدیسیور ظرف مدت سه روز 10 برابر افزایش پیدا کرد و مصرف سرم نیز افزایش داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا در کشور، بیان داشت: از فروردین 99 برنامه ریزی لازم در وزارت بهداشت آغاز شد و زیر ساخت های تولید واکسن ایجاد شد و تاکنون حداق 7 شرکت با تولید پلتفروم مورد نیاز تولید واکسن اقدام کرده و به مراحل مختلف بالینی رسیده اند و دو محصول نیز مجوز عرضه دریافت کرده اند.

شانه ساز با اشاره به مسئولیت این سازمان در مدیرت تولید و نظارت بر دارو تجهیزات پزشکی، افزود:در سال 97 برنامه ریزی برای حمایت از تولید داخل در این خصوص در قالب تشکیل قرار گاهی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت و ماحصل این اقدامات این بود که ارزبری ما در مجموع از 4.2 میلیارد به 2.8 دهم میلیارد ظرف سال 99 نسبت به 97 رسید.

وی با اشاره به ارزیری 560 میلیون دلاری کرونا، یادآور شد: ماحصل این سیاستها این شد که بازار واردات کالاهای مشابه داخلی بشدت کوچک شد و فضا را برای تولید داخل ایجاد کردیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به وجود ارقام در سامانه تیتک، گفت: براساس این اطلاعات 30 درصد ارزبری واردات در این مدت کاهش پیدا کرد.

شانه ساز با بیان اینکه نتیجه این سیاستها باعث شد بازار تولیدات داخلی بزرگتر شد، ابراز داشت: 92 درصد باز داخلی تولیدات ما بزرگتر شده و 21 درصد بازار واردات کوچک شد.

وی با اشاره به توجه وزارت بهداشت در حمایت از تولید کنندگان داخلی، متذکر شد: برخورد با تخلفات و امضاهای طلایی صورت گرفت و از اسفند 98 با شروع کرونا تولید ماسک از 150 هزار عدد در روز به 45 میلیون عدد در روز در کمتر از 2 ماه رسید.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد:‌به محض اینکه داروی رمدسیور به عنوان دارویی که گفته شد در درمان کرونا موثر است ما سومین کشور تولید کننده این دارو شدیم؛ ضمن اینکه در تولید داروی فاویپراویر نیز این طور بوده است.

شانه ساز خاطرنشان کرد:‌ طبیعی است که اعمال این سیاستها به منافع عده‌ای  برمی‌خورد./ فارس

 

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.